OMILHTES 7 Custom

Χαιρετισμός – Εισήγηση του Αντιπροέδρου των ΑΝ.ΕΛ. Παναγιώτη Σγουρίδη στο 1ο Αναπτυξιακό Περιφερειακό Συνέδριο Θεσσαλίας που διοργανώθηκε από την εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ στις 15 και 16 Μαρτίου 2019.

Σεβασμιώτατε, αγαπητοί σύνεδροι,

εκ μέρους του Προέδρου των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, σας ευχαριστούμε για την πρόσκληση.

Θεωρούμε εξαιρετικά ενθαρρυντικό να διοργανώνεται το 1ο Αναπτυξιακό Περιφερειακό Συνέδριο Θεσσαλίας από τη μεγάλη επαρχιακή εφημερίδα ¨Ελευθερία¨, που γεννήθηκε μέσα στη Μικρασιατική Καταστροφή και χάρη στην υπομονή και επιμονή των ιδρυτών και συνεχιστών της  πρωτοπορεί και να είναι φωτεινό παράδειγμα επαρχιακού τύπου, παρ΄όλες τις δυσκολίες που αυτός βιώνει.

Χαρακτηρίζουμε ενθαρρυντική την πρωτοβουλία για τρείς λόγους:

  1. Γιατί καλεί την τοπική κοινωνία σε διάλογο για το μέλλον της.
  2. Γιατί δεν μπορούν να μονοπωλούν τα της ελληνικής οικονομίας οι Times και ο Economist, μέσα από τα forum που οι εφημερίδες αυτές διοργανώνουν.
  3. Γιατί πρέπει να καταλάβει ο λαός ότι τα δανεικά δεν ξεπληρώνονται με δανεικά, αλλά με παραγωγή.

Ποια όμως παραγωγή;

Δυστυχώς χάσαμε τη 2η βιομηχανική επανάσταση

Θέλετε λόγω της κακοδαιμονίας της φυλής, σύμφωνα με την οποία ο ιδρυτής δημιουργεί, ο 1ος συνεχιστής της επιχείρησης διατηρεί και ο 2ος καταστρέφει ή πουλά;

Θέλετε λόγω της γραφειοκρατίας η οποία είναι «άπαιχτη» στην Ελλάδα; Όσο καλές προθέσεις και να έχει ο Δήμαρχος, ο Περιφερειάρχης ή ό Υπουργός, έρχεται ο γραφειοκράτης μανδαρίνος και προειδοποιεί: «….ναι καλά συμφωνώ  κύριε….. αλλά αν βάλετε την υπογραφή σας, η διάταξη τάδε……, κλπ, κλπ»

Τέλος, θέλετε ότι το θείο δώρο της συλλογικής προστασίας των εργαζομένων έγινε, για τους εργατοπατέρες και αγροτοπατέρες  ηγέτες του, ατομικό όφελος και πρόκριμα πολιτικής καριέρας;

Στην 3η βιομηχανική επανάσταση της ρομποτικής και της τεχνητής νοημοσύνης, καλά τα πάμε. Αλλά και εδώ ότι καινοτόμο παράγουμε, έρχονται τα Facebook, η Google, η Amazon και το εξαγοράζουν.

Άρα αναγκαστικά επιστρέφουμε στην παραδοσιακή παραγωγή των προϊόντων της πλούσιας ελληνικής γής, της παράδοσης και του πολιτισμού μας.

Όμως και εδώ υπάρχει ένα ιστορικό:

  • Στον παγκόσμιο καταμερισμό στραγγάλισαν την παραγωγικότητά μας , λόγω τιμών.
  • Οι επιδοτήσεις δημιούργησαν το σύνδρομο της ¨ελάχιστης προσπάθειας¨. Δημιούργησαν τους παραγωγούς του καναπέ.
  • Τέλος, η άνθηση του συνεταιριστικού κινήματος μαράθηκε από τα λάθη του.

Είναι αλήθεια ότι νέοι παραγωγοί ξύπνησαν και άρχισαν να επενδύουν σε ποιότητα – βιολογική γεωργία– τυποποίηση – marketing, αλλά οι μεμονωμένες προσπάθειες τους αφήνουν εκτός αγορών και κερδών και οδηγούνται στην απελπισία.

Το brand ΕΛΛΑΔΑ δεν φτάνει.

  • Χρειαζόμαστε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με αιχμή ένα συγκεκριμένο στόχο. Και επειδή δεν ανακαλύπτουμε πάντα εμείς τον τροχό, ας δούμε δίπλα το παράδειγμα της Ιταλίας. Η γειτονική χώρα  καθιέρωσε  την ¨Italian cuisine¨, βάσει της οποίας πιστοποιεί παγκοσμίως εστιατόρια.
  • Η ελληνική μεσογειακή διατροφή, η μοναδική βιοποικιλότητα του ευλογημένου τόπου μας, η φήμη της μακροζωίας λόγω διατροφής, είναι ότι καλύτερο για να καθιερώσουμε την Ελληνική Κουζίνα, παγκοσμίως.
  • Τα εστιατόρια εντός και εκτός Ελλάδος θα πιστοποιούνται από 1-5 σημαίες και το σήμα «Hellenic cuisine». Φυσικά ανάλογα με τη χρήση ελληνικών προϊόντων για την παρασκευή φαγητού, τη χρήση ομάδας πιάτων από κατάλογο ελληνικών συνταγών, τέλος κάποιων χαρακτηριστικών διακόσμησης του χώρου.

Θα αναρωτηθείτε ποια είναι τα οφέλη.

  1. Θα κινητοποιηθεί η πρωτογενής παραγωγή, συμβολαιακά και ομαδοποιημένα..
  2. Θα ενεργοποιηθεί ο δευτερογενής τομέας: τυποποίηση – παρασκευή μερίδων κατεψυγμένων, προψυγμένων, φρέσκων, έτοιμων δηλαδή για κατανάλωση φαγητών. Οφείλω να επισημάνω ότι λόγω έλλειψης τυποποίησης, χάσαμε την αξιοπιστία του ελληνικού πρωινού στα ξενοδοχεία, διότι το μέλι ήταν χύμα από τη Βουλγαρία, το βούτυρο από την Ολλανδία, το τυρί ήταν λευκό και οι ελιές από το Αλγέρι.
  3. Θα προστεθεί υπεραξία στην παροχή υπηρεσιών στο marketing στην προώθηση και στον τουρισμό. Είναι αυτονόητο ότι ο κλάδος των logistics για την παγκόσμια μεταφορά μερίδων, θα κινητοποιηθεί.

Σημειωτέον ότι, δεν απαγορεύεται να υπάρχει η ¨δημιουργική κουζίνα¨ με παρασκευή φαγητού από αποκλειστικά ελληνικά προϊόντα. Επίσης θα υπάρχει και  το σήμα της κουζίνας κάθε περιφέρειας που θα προσθέτει στον κατάλογο των συνταγών, τα δικά της ιδιαίτερα πιάτα.

Οι δυσκολίες οι οποίες υπάρχουν είναι οι εξής:

  1. Εμπλέκονται τρία Υπουργεία, Αγροτικής Ανάπτυξης – Πολιτισμού – Τουρισμού. Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης επεξεργάσθηκε ένα Σ/Ν, επί δικής μου υφυπουργίας, που δεν προωθήθηκε.
  2. Οι σεφ ανά την Ελλάδα είναι δύσκολο να συμφωνήσουν μεταξύ τους, παρά το ότι είναι θέμα της ελληνικής πολιτείας.

Κλείνοντας, θεωρούμε την Ελληνική Κουζίνα εμβρυουλκό προώθησης του ελληνικού πρωτογενούς τομέα.

Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες καταθέσαμε αυτή την εισήγηση αντί χαιρετισμού.

Θέλαμε να είμαστε χρήσιμοι, όπως κάναμε πάντα ως ¨αναγκαίο καλό¨, αντί να κάνουμε πολιτική.

DSC_0489-anaptyxiako-synedrio-eleftheria2IMG_7495 Custom21 Custom