21762273_1766286186748794_59929056756874754_o

«ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΙΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ». Άρθρο στην εφημερίδα ΕΘΝΟΣ 29 Απριλίου 2018.

Του Παναγιώτη Σγουρίδη

Αντιπροέδρου των Ανεξάρτητων Ελλήνων, πρώην υπουργού και πρώην αντιπροέδρου της Βουλής των Ελλήνων.  

Η κοινωνική πραγματικότητα οδηγεί πολλές φορές στη ανάγκη αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου του κράτους. Είτε γιατί κατά την εφαρμογή του δεν ανταποκρίθηκε στις ανάγκες για τις οποίες θεσπίστηκε και χρειάζεται  τροποποίηση, είτε λόγω της εναρμόνισής του με το κοινοτικό δίκαιο, είτε λόγω αλλαγής πολιτικής φιλοσοφίας, είτε γιατί από την πορεία των πραγμάτων έχει ξεπερασθεί.  Είναι δηλαδή μια συνήθης πρακτική.

Όμως το Σύνταγμα αποτελεί τον κορυφαίο καταστατικό χάρτη της πολιτείας. Η αναθεώρηση του  πρέπει να γίνεται με μεγάλη φειδώ. Υπάρχουν χώρες που δεν έχουν γραπτό Σύνταγμα και άλλες που δεν το αναθεώρησαν ποτέ.   Όσο πιο περίπλοκο και σύνθετο είναι το Σύνταγμα τότε καταντά να μοιάζει με νόμο και πολλές φορές αναθεωρείται…. κατά το δοκούν. Για τον λόγο αυτό ο νομοθέτης έχει μεριμνήσει στο άρθρο 110 ότι δεν επιτρέπεται  η αναθεώρηση του Συντάγματος πριν περάσει πενταετία από την ολοκλήρωση της προηγούμενης.

Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες δεν αντιλαμβανόμαστε την διαδικασία  της συνταγματικής αναθεώρησης ως ευκαιριακό εφαλτήριο αλλαγής πολιτικής ατζέντας.

Επιδίωξή μας είναι η διαμόρφωση ενός Συντάγματος σύγχρονου και προσαρμοσμένου στις διεθνείς εξελίξεις  που θα αποτελεί ένα  πλήρες θεσμικό πλαίσιο για την Ελλάδα του 21ου αιώνα, η οποία το 2021 θα συμπληρώνει 200 χρόνια ελεύθερου βίου.

Συνεπώς, συμμετέχουμε με ουσιαστικές θέσεις και προτάσεις  με στόχο:

– Την εμβάθυνση της Δημοκρατίας.

-Την θωράκιση της διαφάνειας απέναντι στην διαπλοκή και τη διαφθορά.

-Την απαγκίστρωση από αγκυλωμένες ιδέες.

Με βάση τους τρεις παραπάνω κεντρικούς άξονες προτείνουμε:

Για την ευθύνη των υπουργών (άρθρο 86).

Αλλαγή του άρθρου που αφορά ποινικά αδικήματα που έχουν τελέσει υπουργοί και υφυπουργοί κατά την άσκηση των καθηκόντων τους προκειμένου να λογοδοτούν όπως όλοι οι πολίτες στα τακτικά δικαστήρια χωρίς καμία ανάμιξη της Βουλής.

Για την ελευθερία του Τύπου (άρθρο 14).

Για να εξαλειφθεί η διαπλοκή και η διαφθορά  προτείνουμε η σύνθεση  του ιδιοκτησιακού καθεστώτος, η οικονομική  κατάσταση, τα μέσα χρηματοδότησης των ΜΜΕ καθώς και η αναφορά των φυσικών προσώπων, να δημοσιοποιούνται από τα ίδια τα Μέσα πριν από τα κεντρικά δελτία ειδήσεων.

Οποιοδήποτε δάνειο τους θα υπακούει στους κοινούς πιστοληπτικούς κανόνες και δεν θα υπάρχουν προνομιακές διαφημίσεις. Τα παρένθετα πρόσωπα θα υπόκεινται στις απαγορεύσεις που προβλέπει το ίδιο άρθρο.

Για τα θέματα Παιδείας  (άρθρο 16).

Πεποίθησή μας είναι η λειτουργία ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που σε ανταπόδοση της άδειας τους θα παρέχουν το 15% των θέσεων των φοιτητών  υπό μορφή υποτροφίας σε οικονομικά ασθενέστερους πολίτες και σε πολύτεκνες οικογένειες.

Για την προστασία της οικογένειας (άρθρο 21).

Προτείνουμε την εξίσωση των τριτέκνων  οικογενειών με αυτές των πολυτέκνων.

Για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας (άρθρα 30,32,35,38,44).

Θέση μας είναι η απευθείας εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας από τον λαό, ενώ  ενισχύουμε τις αρμοδιότητες του, χωρίς όμως το πολίτευμά μας να μεταβληθεί σε Προεδρική Δημοκρατία.

Εκλογή βουλευτών και εκλογικά δικαιώματα (άρθρο 51).

Προτείνουμε το δικαίωμα  ψήφου των αποδήμων Ελλήνων στις χώρες όπου διαμένουν. Με νόμο να θεσμοθετηθεί  η αύξηση των εδρών των βουλευτών Επικρατείας σε 20, εκ των οποίων οι 12 έδρες θα κατέχονται από  ομογενείς  και οι υπόλοιποι 8 από την εθνική επικράτεια.

Για τα θέματα  Δικαιοσύνης (άρθρα 20,87,97).

Η προσφυγή στη δευτεροβάθμια δικαιοσύνη θα πρέπει να είναι απόλυτα προσιτή οικονομικά από όλους τους πολίτες οι οποίοι θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα  της δευτεροβάθμιας προσφυγής για όλες τις υποθέσεις, πλην αυτών των ασφαλιστικών μέτρων, ενώ τα Εφετεία να είναι πολυμελή.

Επιδίωξή μας είναι να υπάρχει κοινωνικός έλεγχος για την προαγωγή και τη αξιολόγηση των δικαστικών λειτουργών. Τέλος, τα κακουργήματα να δικάζονται από μικτά ορκωτά δικαστήρια και όχι μόνο από επαγγελματίες δικαστές.

Εκτός όμως από τις αλλαγές της συνταγματικής αναθεώρησης έχουμε καταθέσει  προτάσεις ρηξικέλευθες  και για την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Ειδικότερα:

Πάγια θέση μας είναι η καθιέρωση της απλής αναλογικής με την οποία διασφαλίζεται η ανόθευτη βούληση των πολιτών, συμβάλει στην δημιουργία ευρύτερων συνεργασιών, σπάει το κατεστημένο των δημοτικών παρατάξεων που μονοπωλούν εδώ και πολλά χρόνια  την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Η ανάδειξη δημάρχου να γίνεται από ξεχωριστό ψηφοδέλτιο. Με αυτόν τον τρόπο  δίδεται η δυνατότητα εκλογής  προσωπικοτήτων  πραγματικά ανεξάρτητων από κομματικά ιερατεία και σκοπιμότητες. Η εκλογή δημοτικών συμβούλων  να γίνεται από ένα ενιαίο ξεχωριστό ψηφοδέλτιο. Όμως με νομοθετική πρόνοια θα εξασφαλίζεται η κυβερνησιμότητα του δήμου.

Με αυτό τον τρόπο οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα   να επιλέξουν άξιους και ικανούς δημοτικούς συμβούλους από διαφορετικούς κοινωνικούς και πολιτικούς χώρους.  Επίσης θα υποχρεώνει τον δήμαρχο να συνεργάζεται με όλους τους δημοτικούς συμβούλους είτε ανήκουν στην παράταξη του είτε όχι.

Θεωρούμε ότι η αναγνώριση της ιδιαιτερότητας των νησιών μας και η προστασία του νησιώτικου χώρου επιβάλει να τερματιστεί η αρχή για κάθε νησί να αντιστοιχεί ένας Δήμος. Πρέπει  να ξαναδούμε τα όρια  των αυτοδιοικήσεων όπου αυτό είναι αναγκαίο.

Προτείνουμε την κατάργηση  του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Είμαστε υπέρ της απόλυτης διαφάνειας και του αυστηρού οικονομικού ελέγχου, αλλά ταυτόχρονα είμαστε κάθετα αντίθετοι στον πολιτικό έλεγχο που αποτελεί την τροχοπέδη στην ανάπτυξη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Η επιτροπή που υπό την προεδρία μου συνεχίζει να συνεδριάζει, έχει  διαμορφώσει την διατύπωση των άρθρων που θα αναθεωρηθούν και νομικά,  ενώ προχωρά το έργο της και σε άλλα άρθρα.

Πιστεύουμε ότι με αυτόν τον τρόπο συμβάλλουμε ουσιαστικά στην αναθεώρηση του Συντάγματος. Γιατί είμαστε και παραμένουμε το ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΚΑΛΟ  για την πατρίδα μας.ΕΘΝΟΣ4