Η απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Παναγιώτη Σγουρίδη στη Βουλή 14.12.2015, στην επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Β’ Αθηνών Παναγιώταρου Ηλία, με θέμα «γραφειοκρατικά εμπόδια στην παραγωγή του θρυλικού ελληνικού αυτοκινήτου PONY»
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Ευχαριστούμε, κύριε Παναγιώταρε.
Κύριε Σγουρίδη, έχετε το λόγο.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΓΟΥΡΙΔΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Βουλευτά, θέλω να σας διαβεβαιώσω, ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων πραγματικά επιδιώκει την ενίσχυση και τη στήριξη κάθε κατασκευαστικής εταιρείας οχημάτων, κάθε κατασκευαστή οχημάτων, για τον λόγο ότι δίνουν πραγματικά ελληνική προστιθέμενη αξία και σε εργασία αλλά και σε κίνηση κεφαλαίων.
Για να αποδείξω αυτό που λέω, οφείλω να σας πω ότι μέσα στο 2015 ευρωπαϊκές εγκρίσεις για ρυμουλκούμενα δόθηκαν στις εταιρείες Ζυγούρης και ΣΙΑ ΕΒΕ, Νίκος Κιολεϊδης και ΣΙΑ. Για εθνική μικρή σειρά ρυμουλκούμενων έχει δοθεί έγκριση στις εταιρείες Τουρλακόπουλος, Ζηνόπουλος, Τσιβόπουλος, Βλάχος, Τσιχριτζής, Σταυρόπουλος, Γραμματίκας, Ταξιάρχου, Λιτσάκης, Σαβαϊδου και για εθνική μικρή σειρά λεωφορείων έχει δοθεί στις εταιρείες ΑΦΟΙ Παπαδάκη και Νίκας Α.Ε.
Επίσης, μέσα στο 2015 δόθηκαν σε κατασκευαστές, όπως ο Μαντός, ο Ήφαιστος, ο Καούσης, ο Ραγκούσης, ο Σφάντος, για ασθενοφόρα, απορριματοφόρα, καλαθοφόρα, καδοπλυντήρια, θριμματιστές κ.λ.π. Τα καταθέτω για τα Πρακτικά για να τα έχετε υπόψη σας.
(Στο σημείο αυτό ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Παναγιώτης Σγουρίδης καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής).
Σε όλες αυτές τις εταιρείες δώσαμε το δικαίωμα να κατασκευάσουν οχήματα ή παρελκόμενα οχημάτων.
Πράγματι, η εταιρεία NAMCO έκανε μία αίτηση ζητώντας να κυκλοφορήσει ξανά το θρυλικό αυτοκίνητο PONY. Έχω οδηγήσει και εγώ ένα από αυτά. Είχα στα νιάτα μου και εγώ ένα αγροτικό PONY.
Απαντήσαμε στην αίτησή του, με το υπ’ αριθμόν 18778/659 έγγραφο στις 29/04/2015, λέγοντας να προσκομίσει κάποια στοιχεία που ήταν απαραίτητα. Συγκεκριμένα ο διευθυντής της Υπηρεσίας του Υπουργείου κ. Θωμάς Ευγενίδης πήρε τηλέφωνο τον ίδιο τον κατασκευαστή, μεγάλης ηλικίας μεν, αλλά έξυπνο άνθρωπο και του είπε «αν τα προσκομίσετε αυτά, μετά από τρεις ημέρες θα σας δώσουμε την άδεια». Δυστυχώς, ακόμη μέχρι σήμερα δεν έχουν προσκομιστεί αυτά τα στοιχεία. Σας καταθέτω την απάντηση. Δεν υπάρχει θεραπεία αντίστοιχα επ’ αυτών που έχουμε ζητήσει.
(Στο σημείο αυτό ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Παναγιώτης Σγουρίδης καταθέτει για τα Πρακτικά την προαναφερθείσα απάντηση, η οποία βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής).
Κύριε Βουλευτά, για να ολοκληρωθεί η έγκριση ενός τύπου οχήματος, θα πρέπει το όχημα να πληροί τις απαιτήσεις του EURO 6 B Plus και παράλληλα οι υαλοπίνακες να είναι του Κανονισμού ER 43 και πρέπει να υπηρετούν και κάποια άλλα τεχνικά στοιχεία.
Επίσης, για να ελεγχθεί κάποιο όχημα από τις τεχνικές μας υπηρεσίες θα πρέπει να έχει έγκριση τύπου και θα πρέπει να πληρούνται όλα αυτά που συμπεριλαμβάνονται στην Οδηγία 2007/46 της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τι λέει αυτή η Οδηγία;
Η Οδηγία αυτή λέει ότι η έγκριση δίνεται σε μικρές σειρές αυτοκινήτων 500 οχημάτων και αυτό θα ισχύσει μέχρι τον Νοέμβριο του 2016. Γιατί από τον Νοέμβριο του 2016 μπορούμε να δώσουμε έγκριση για μικρή σειρά μέχρι διακόσια πενήντα οχήματα. Όμως, ευρωπαϊκή έγκριση δίνεται απεριόριστη.
Η εταιρεία που δίνει εθνική έγκριση είναι η ΕΒΕΤΑΜ και ευρωπαϊκή έγκριση μπορούν να δώσουν η DEKRA-η γερμανική εταιρεία με το ιταλικό παρακλάδι το υπάρχει στην Ελλάδα και είναι πιστοποιημένη- όπως και η TUV Αυστρίας.
Παρόλο που εμείς επιχειρήσαμε με κάθε τρόπο να βοηθήσουμε την NAMCO να ξαναβγάλει στην κυκλοφορία το θρυλικό PONY, όπως λέτε εσείς, αυτό δεν επετεύχθη, διότι οι ίδιοι οι κατασκευαστές δεν έφεραν αυτά τα οποία τους ζητήσαμε.
Θέλω να σας πω και δια του Βήματος αυτού ότι έχει λήξει ήδη η ισχύς πολλών εγγράφων που ήταν σωστά και μας τα έφεραν και θα πρέπει να τα υποβάλουν ξανά. Ας μας φέρουν, πράγματι, τα έγγραφα κι εγώ εγγυώμαι εδώ στη Βουλή ότι μέσα σε τρεις ημέρες, εφόσον έρθουν τα έγγραφα που ζητάμε και οι εγκρίσεις που θέλουμε, θα δώσουμε την άδεια να το κυκλοφορήσουν.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Το λόγο έχει ο κ. Παναγιώταρος για τη δευτερολογία του.
ΗΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, είμαι σίγουρος ότι δεν είστε και πολύ καιρό στη συγκεκριμένη θέση. Καιρό τώρα προσπαθούσαμε να βγάλουμε μια άκρη. Από τις απαντήσεις που μας έχουν δώσει το Υπουργείο σας και τα συναρμόδια Υπουργεία αποδεικνύεται ότι η αλήθεια δεν είναι όπως μας την είπατε, όχι γιατί το κάνατε σκοπίμως.
Μιλήσατε για την ΕΒΕΤΑΜ ΑΕ. Μας απαντάτε και μας λέτε ότι ορίστηκε από την υπηρεσία μας ως τεχνική εταιρεία πιστοποίησης για ένα μέρος των οδηγιών για τη χορήγηση της έγκρισης τύπου. Τα έγγραφα της ΕΒΕΤΑΜ που περιλαμβάνονται στον φάκελο που κατατέθηκε από την εταιρεία NAMCO –δεν φταίει η εταιρεία NAMCO – έχουν χορηγηθεί από την ΕΒΕΤΑΜ ΑΕ πριν από τον ορισμό της ως τεχνική υπηρεσία και δεν έχουν επικαιροποιηθεί με τη νέα της ιδιότητα. Άρα, το λάθος δεν είναι της εν λόγω εταιρείας NAMCO.
Πιο κάτω διαβάζουμε ότι υπάρχει ένα κώλυμα, όπως είπατε κι εσείς, ότι από 1-1-2016 και να είναι όλα καλά, θα μπορεί να παράγει μόνο διακόσια στην πατρίδα μας. Σε αυτούς που η τεχνολογία σήμερα μπορεί και πρέπει να τους κάνει ανταγωνιστικούς.
Στη σημερινή κρίση η απάντησή μας είναι αυτενέργεια με πρωταρχικό χτύπημα στην αδράνεια, ψυχολογική ανάταση με έκρηξη πολιτισμική αλλά παράλληλα με έντονη εξαγωγική παραγωγή.
Αυτά τα λέει ο-ηλικιωμένος κατά τα άλλα- ιδιοκτήτης της εταιρείας Πέτρος Τζανέτος Κοντογούρης, τον οποίο δεν έχουμε γνωρίσει, αλλά τον θεωρούμε άξιο Έλληνα που παλεύει για να παράγει στην πατρίδα μας.
Θα πρέπει όλοι μαζί εντός τριών ημερών να τους βοηθήσετε να κλείσουν τον φάκελο και να παλέψετε για να μπει ένα Ελληνικό όχημα στην παραγωγή, ώστε αύριο να πάρουν οι ελληνικές δημόσιες υπηρεσίες και όχι μόνο τέτοια αυτοκίνητα. Σίγουρα στους διαγωνισμούς θα καταφέρει να πετύχει διότι είναι άκρως ανταγωνιστικό, με όλα τα ωφελήματα προς όφελος των Ελλήνων πολιτών.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Ευχαριστώ και εγώ.
Κύριε Σγουρίδη, έχετε ξανά τον λόγο.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΓΟΥΡΙΔΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Νομίζω ότι στην πρωτολογία μου ήμουν ξεκάθαρος.
Ζητήσαμε από τη NAMCO να μας φέρει κάποια πιστοποιητικά που εγγυώνται, σύμφωνα με την Οδηγία 2007/46, κάποια παρελκόμενα του οχήματος.
Αυτά τα πιστοποιητικά δεν έχουν προσκομιστεί και δεν έχει συμπληρωθεί ο φάκελος.
Θέλουμε να βοηθήσουμε τη NAMCO να τα συμπληρώσει. Όμως, πρέπει να κινηθεί η ίδια η εταιρεία. Δεν μπορεί να κινηθεί το Υπουργείο για τη εταιρεία. Αυτό είναι πολύ σημαντικό.
Δηλαδή, εάν πράγματι ο ίδιος ο ιδιοκτήτης επισκεφθεί με τις τεχνικές του υπηρεσίες το Υπουργείο και ζητήσει να τον βοηθήσουμε σε κάποια ζητήματα, θα τον βοηθήσουμε. Όμως, όταν δεν υποβάλει ή δεν επισκέπτεται και δεν υποβάλει αυτά τα οποία του ζητάμε, πώς να τον βοηθήσουμε;
Έρχομαι τώρα στο θέμα του πως πιστοποιείται. Βάση αυτής της Οδηγίας υπάρχουν οι εθνικές εγκρίσεις και οι ευρωπαϊκές εγκρίσεις. Οι εθνικές εγκρίσεις μπορούν να γίνουν και από την ΕΒΕΤΑΜ αλλά και από παρακλάδια ξένων πιστοποιητικών οίκων που υπάρχουν στη χώρα.
Η ΕΒΕΤΑΜ μπορεί να πιστοποιήσει, και να δώσει επίσης και ευρωπαϊκή έγκριση, εφόσον κάποιους ελέγχους, τους οποίους δεν μπορεί να κάνει αυτή διότι δεν έχει εκείνα τα τεχνικά στοιχεία, τα εξαρτήματα, τα μηχανήματα, τα εργαστήρια για να μπορεί να τα ελέγξει, τους κάνουν άλλοι οίκοι.
Μπορεί λοιπόν, εφόσον έρθουν στην ΕΒΕΤΑΜ όλα εκείνα τα στοιχεία που πιστοποιούν ότι ένα όχημα ευρωπαϊκής έγκρισης, η ΕΒΕΤΑΜ μπορεί να δώσει ευρωπαϊκή έγκριση, οπότε μπορεί να παραχθούν και περισσότερα από πεντακόσια ή διακόσια πενήντα μετά το Νοέμβριο του 2016.
Εν προκειμένω –γιατί βλέπω ότι συμφωνούμε όλοι σε αυτήν εδώ την Αίθουσα- θα πρέπει να ενισχυθεί η κατασκευαστική δυνατότητα των Ελλήνων, γιατί δίνει δουλειά στα παιδιά τα οποία φεύγουν στο εξωτερικό.
Εκείνο που σας λέω και θέλω να μείνει είναι το εξής: Μακάρι να έρθει η NAMCO αύριο, να την βοηθήσουμε για να μπορεί να βάλει σε παραγωγή το θρυλικό PONY.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Ευχαριστούμε πολύ, κύριε Σγουρίδη.